środa, 6 maja 2015

Zakup kimona.

Przeglądałam ostatnio bloga i zauważyłam,że nie umieściłam tu w sumie najważniejszego tematu - zakupu kimona. Tak więc naprawiam swój błąd :) :
Gdzie kupić kimono?
Nie radzę kupować go w dużych marketach ze sprzętem sportowym. Takowe sklepy, moim zdaniem, nie przykładają zbyt dużej wagi do jakości produktu. Sprzedają tam kimona z nienajlepszych materiałów, z niepotrzebnymi ozdobnikami. Mają one jednak całkiem istotną zaletę - są tanie. Można tam kupić pełen strój już za 50 zł! Dlatego też uważam, że idealnie nadają się na pierwsze kimono. Jeśli karate nas nie wciągnie nie będziemy musieli żałować straconych pieniędzy :)
Nieco bardziej zaawansowanym zawodnikom polecam odwiedzenie niewielkich,ale bardziej wyspecjalizowanych  sklepów,zajmujących się konkretnie tematyką sztuk walki. Tamtejsze kimona są wykonane z naprawdę fajnych materiałów i bardzo dobrze dopasowywują się do osoby, która je nosi. Niestety kosztują trochę więcej. W zależności od rozmiaru ich cena to ok. 120 - 130 zł. Sama jednak mam takie kimono i uważam,że jest świetne.
Osobom, które nie boją się kosztów, bądź są na wysokim poziome zaawansowania (czarne pasy), bez wahania proponuję zamówić przez Internet kimono firmy Mugen. Według mnie jest to najlepszy z możliwych wyborów. Osobiście marzę, żeby kiedyś sobie takie sprawić :). I choć ich cena nie jest niska - ok. 240 zł - to myślę,że warto w nie zainwestować ;)
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu?
Przedstawię Wam moją listę rzeczy, które interesują mnie najbardziej:
1.Materiał - powinien być nieco grubszy i "szorstki",
2.Dopasowanie do ciała - kimono nie powinno ograniczać nam ruchów, zasłaniać nadgarstków i kostek,
3.Brak ozdobników - mnie osobiście denerwują różnego typu naszywki, które po praniu bardzo się niszczą,
Według mnie to najważniejsze elementy zakupu. Oczywiście mój opis nie dotyczy wszystkich sklepów, ani wszystkich kimon. Podałam tylko przykłady :) Mam jednak nadzieję,że ułatwiłam Wam wybór Waszych kimon :)
Osss!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz