wtorek, 31 marca 2015

Dyscyplina.

Cześć!
Na początek chciałam Was bardzo przeprosić za chwilową nieobecność, ale była ona wywołana moimi problemami zdrowotnymi. Mam nadzieję, że szybko je rozwiążę  i wrócę do regularnego pisania :)
Dziś rozpiszę się trochę na temat dyscypliny. Nie chcę umieszczać tutaj żadnych definicji, ponieważ są one dla większości czytelników nudne, bądź niezrozumiałe. Po prostu postaram się wytłumaczyć Wam czym dla mnie jest dyscyplina ;)
Dyscyplina to jeden z podstawowych elementów Karate. Jak dobrze wiemy, Karate Shotokan pochodzi z Japonii. Jest to kraj niezwykły, którego nigdy do końca nie zrozumiemy.
Dla nas bardzo ważne są wartości materialne. Nowy samochód, podwyżka - to zawsze wywoła uśmiech na naszej twarzy. Japończyk odczuwa to troszeczkę inaczej. Oczywiście również cieszy się z dóbr materialnych, ale nie są one dla niego najważniejsze. Myślę, że mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni bardziej cenią sobie wartości duchowe.
Dobra, no to teraz "z Polskiego na nasze" ;)
Zobrazuję Wam dwie sytuacje:
Odczucia, kiedy Polak dostaje podwyżkę: "No nareszcie! Przecież tak ciężko pracuję, nie to co XY! Należało mi się."
Odczucia, kiedy Japończyk dostaje podwyżkę: "Cieszę się, że pracodawca docenił moje zmagania. To dla mnie prawdziwy zaszczyt!"
Według mnie, to właśnie różni nas od mieszkańców Kraju Wschodzącego Słońca. My w większości dużo mówimy, ale mało robimy. Japończycy natomiast nie mówią jacy są wspaniali, ale robią rzeczy, przez które my tę wspaniałość dostrzegamy. Między innymi dzięki takiemu światopoglądowi, są oni dużo bardziej zdyscyplinowani. Sami pilnują się, aby nie "wychodzić przed szereg". Jest to dla nich sprawa honoru. Właśnie tak określiłabym dyscyplinę - jako znajomość "swojego miejsca w szeregu" i nie wychylanie się z niego bez pozwolenia. 
Bardzo podziwiam Japończyków i chciałabym choć w połowie doceniać to, co oni. Uważam, że Japonia to kraj dbający zarówno o piękno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Myślę, że powinniśmy brać z niego przykład.
Jeśli nadal Was nie przekonałam, to polecam obejrzeć film "Ostatni Samuraj". Obrazuje on idealnie honor, poświęcenie i samodyscyplinę, o której my dziś możemy tylko pomarzyć :)
Mimo wszystko, cały czas powinniśmy dążyć do ideału. Dyscyplina, wbrew pozorom jest bardzo przydatną w życiu umiejętnością, która nie raz pomoże nam wyjść z kłopotliwej sytuacji. :)
Osss!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz